|
|
|
|
|
Findiesel alkuvuosi 2016 | 02.03.2016 | 16.1.16: Valtra T193H kärsi eturauhasongelmista kesken kiivaan auraussesongin ja hommat meni ihan ureaksi. Käyty läppärin kanssa palauttamassa työkuntoiseksi ja samalla vähän lisää voimaa jottei jää lumet tien reunalle pyörimään.
28.1.16: Nyt alkaa CASE/New Holland uudet Tier4b -mallitkin jo vähän taipumaan. Puma 165:sta vakiona 164 heppaa ja 194 hv boost-toiminnolla. Nyt on saatu nostettua 220 heppaan sekä boostilla että ilman. Vielä kun saisi boost-toiminnon pelaamaan viritettynä, mutta on se noinkin jo ihan toimiva kampe. Nämä ei vielä onnistu ohjaamon diagnostiikkapistokkeen kautta vaan ECU pitää aukaista pöydälle.
9.2.16 'Juakon' Scania R500 Euro4 kävi toisessa dynamometrissa, 901 hv ja 4250Nm ja selviä pito-ongelmia. Suuttimet juuri huollettu uusilla kärjillä by Raskashuolto Rautiainen ja turbo by Herlevi. Suomessa ei taida olla +1000 hv dynamometria raskaalle kalustolle.
9.2.16: Koneteho vaihtoi suuttimet Valtra T130:iin, vakiona n. 120 heppaa ja suuttimilla reilu 180. Softaa ei ole alettu noihin värkkäämään.
17.2.16: Komatsu 911.5 T4i optimoitiin reilu kuukausi takaperin ja asiakas soitti hämmästyneen tyytyväisenä että kulutus tippui 13 -> 10 l/h.
18.2.16: Taas sama R500 Scania dynamometrissa (Linnus Auto) ja nyt löytyi pitoa yhteen ainoaan vetoon ennen kuin renkaat kuumeni liikaa, tulos 1009 hv ja reilu 4450 Nm DIN-normin mukaan moottorista. Vetopyöräteho melko tasan 900hv.
24.2.16: Valtra T193H viritetty reilu vuosi sitten marraskuussa. Kulutus on tippunut selvästi, sekä polttoaineen että urean, jota meni viime kesän piennarniitoissa enää 60 litraa kun edelliskesänä meni 180 litraa samoissa urakoissa. Todennäköisesti ruiskutuspaineen alentaminen järkeviin arvoihin pintakaasulla, ja seossuhdekartan rikastaminen ovat auttaneet noihin.
24.2.16: Fendt 700-sarja SCR: irroitettu johtosarjan liitin siitä kopin etupuolelta ja hyvin toimii.
24.2.16: Länkkäri 8800i käyty palauttamassa työkuntoiseksi, ei enää virtsankarkailua.
1.3.16: Fendt 720 SCR: ajettu vajaan viikon aikana 30 tuntia maakärrin vetoa ym. oikeita töitä SCR-liitin irrallaan ja ei mitään ongelmia.
1.3.16 Valtra T4 -sarjaan on tehdas laittanut voimarajoituksen 1. pikavaihteelle, eikä sitä pysty muuttamaan. Koitetaan laittaa sen verran reilusti aina voimaa ettei tarvii ykköselle asti tiputella... |
|
|