Teho-osasto
Virityssoftat EMCS moduli / DirecPort Programming
APR:n virityssoftat on suunniteltu ottamaan maksimihyöty irti auton turboahtimesta ilman, että moottorin tai turboahtimen luotettavuus tai odotettavissa oleva elinikä vaarantuu. Softat on suunniteltu niille bensiinien oktaaniluvuille, joita autoissa yleisesti käytetään. Softalla saadaan huikea ero alavääntöön ja pehmeämpään käytökseen yhdessä suuren yläkierrostehon kanssa.
EMCS
APR:n mullistava EMCS-teknologia mahdollistaa useiden uusien mahdollisuuksien asentamisen auton omaan moottorinvaljontajärjestelmään.
Koko EMCS-teknologia on kehitetty alusta loppuun APR:llä, ja kuvaa APR:n omistautumisen tasoa, ja osoittaa APR:n olevan teknisesti edistynein virityssoftien tuottaja koko maailmassa. EMCS koostuu kolmesta eri yksinköstä: EMCS-modulista, joka juotetaan originaaliecuun, softasta, joka moduliin syötetään, ja ohjelmistosta, jolla moduliin syötettyä softaa voidaan muokata ja päivittää.
EMCS mahdollistaa seuraavat optiot:
-
Flip Switch, Softien vaihtomahdollisuus: Vakionopeuden säätimen kytkimistä voidaan valita käyttöön yksi ecuun syötetyistä softista. Ecuun voidaan syöttää neljä eri viritysastetta, esim: vakio, softat eri bensiinin oktaaniluvuille, kilpabensiinisofta, sekä rajoitetun tehon valet-moodi. APR:n perusohjelmointi sisältääkin aina viritysohjelman lisäksi vakio-ohjelman, mikäli se ohjelma-arkkitehtuurin puolesta on kyseiseen automalliin mahdollista. Poikkeuksia tästä ovat esimerkiksi B7- korimallin RS4 ja S4, joissa on kaksi erillistä ecua. Myös joissain 2.0T- moottoreissa muisti ei riitä useiden ohjelmien asennukseen.
-
Access code, ecun lukitus. Ecu saadaan lukittua yhdestä neljään . osaisen lukituskoodin avulla.
-
Security lockout, viritysohjelman lukitus: viritysohjelma saadaan lukittua muilta käyttäjiltä, jolloin auto on vakio kaikille kuljettajille, joilla ei ole avauskoodia. Tällöin auton omistaja voi olla ainoa, jolle auto on viritetty, softan lukituksen saa erikseen, tai yhdessä varkaudeneston kanssa.
-
Anti-theft, varkaudenesto: Autoa ei voi ajaa ilman turvakoodin syöttöä. Edes silloin, kun auto käynnistetään sen omalla avaimella. Auto käynnistyy avaimesta ja käy tyhjäkäyntiä, mutta ei tottele kaasupoljinta. Toisin sanoen autoa on mahdoton edes yrittää ajaa. Varkaudenesto voidaan kytkeä pois päältä ainoastaan syöttämällä turvakoodi käyttäen vakionopeussäätimen painikkeita.
-
Fault code erase, vikamuistin tyhjennys: mahdollistaa vikamuistin tyhjentämisen ilman diagnostiikatyökaluja.
-
Throttle body realignment, kaasuläpän optimointi. Mahdollistaa kaasuläpän asennon sopeutuksen ilman diagnostiikkatyökaluja.
Directport Programming
Ei enää juotettavia lastuja
DPP mahdollistaa virityssoftan asentamisen ilman ecu:n avaamista. Softa syötetään originaaliecun flash-muistiin OBDII-portin kautta. Kaikki EMCS moduliin asennettavissa olevat optiot, sekä neljä eri ohjelmaa voidaan asentaa myös DPP-menetelmällä. EMCS optioiden hinnoittelu on täysin sama kuin modulivirityksissä
Ohjelmointi suoraan Webistä
Ecu ohjelmoidaan APR:n valtuuttaman jälleenmyyjän luona. Diagnostiikkaporttiin kytketään ohjelmointikaapeli, myyjä noutaa Webistä sopivan softan ja ominaisuudet. Kaikki on ohi käden käänteessä ilman, että edes konepeltiä avataan. Menetelmä on ainutlaatuinen koko maailmassa. APR:n softa on kirjoitettu alusta loppuun saakka apr:llä, joka varmistaa, että koodi toimii kaikissa olosuhteissa virheettömästi. Lisänä virityssofta on mahdotonta havaita diagnostiikkatyökaluilla esim takuuhuolloissa ja katsastuksessa.
Softan kokeilumahdollisuus!!
DPP mahdollistaa virityssoftan asentamisen koeajaksi, jolloin softa asennetaan autoon ennalta sovituksi ajaksi, esim neljäksi tunniksi. Koeajan päättymisen jälkeen auto muuttuu taas vakioksi. Mikäli koeajon aikana tai sen jälkeen asiakas päättää ostaa softan, ottamalla yhteyttä APR:n jälleenmyyjään ja maksamalla laskun, auto muutetaan takaisin viritetyksi - tällä kertaa pysyvästi yksinkertaisesti syöttämällä kuusiosainen avauskoodi käyttäen vakionopeussäätimen kytkimiä. Tämä virityssoftan avaus voidaan tehdä asiakkaan vierailematta jälleenmyyjän luona. DPP on saatavilla useimpiin vm 2000 ja uudempiin vag-konserin 1.8T tai 2.7T-moottorilla varustettuihin malleihin. Ota yhteyttä selvittääksesi onko DPP-ohjelma mahdollista asentaa autoosi.
Koesoftan asennuksesta veloitamme 35 eur, jonka hyvitämme ostotilanteessa. Näin softan kokeileminen on asiakkaalle loppujen lopuksi ilmaista
Koesofta palautuu vakionkaltaiseen tilaan, joka vastaa käytännössä 100% tehtaan vakiosoftaa. Ohjelma on kuitenkin kaikesta huolimatta binääritasolla erilainen, ja voi aiheuttaa ongelmia, mikäli autoon yritetään joskus asentaa jotakin halpaa viritysohjelmaa.
Mikäli tarvetta ilmennee, voidaan tehtaan alkuperäinen vakio-ohjelma asentaa takaisin ecuun. Toimitus tapahtuu aivan vastaavalla tavalla kuin viritysohjelman asennus. Tästä veloitamme 35 eur.
Viritysohjelmat
APR- viritysohjelma sisältää aina vakio-ohjelman sekä viritysohjelman, mikäli ohjelman vaihto-optio on saatavilla. Joissakin 2.0T-malleissa ecun muisti ei riitä tämän toiminnon toteuttamiseen. Myös kahdella eculla varustetut autot, sekä Siemens Simos-ohjelmoinnit ovat ns. yhden ohjelman ecuja.
VW golf GTI vuosimallit 1997-2000, vaativat poikkeuksetta juotettavan EMCS modulin. Tunnistat kyseiset autot vilkaisemalla konepellin alle. Mikäli kaasuläppään kulkee kaasupolkimelta perinteinen vaijeri, kuuluu autosi näihin.
Jotkut 225hv Audi / Seat autot sekä useimmat eurooppalaiset 2,7-litraiset Audit vaativat myös modulin asentamisen. Näissä tapauksissa mittariston ohjainlaite estää kaksisuuntaisen tiedonsiirron sarjaportin kautta.
Audi RS6 viritys asennetaan aina modulilla. RS6 ohjelma myydään aina kaikilla EMCS optioilla ja neljällä viritysohjelmalla
Audi A4 vm 1995-1999 ei APR ohjelmaa ole saatavilla. Mikäli omistat tällaisen, ota yhteyttä.
Modulin asentaminen eroaa asennuksena DPP-ohjelmoinnista siltä osin, että moottorinvalvontalaite avataan, originaali ohjelmapiiri irroitetaan, ja sen tilalle juotetaan uusi APR EMCS2-piiri. Toimenpiteelle annetaan poikkeuksetta ikuinen toimivuustakuu.
Kaikki APR:n virityslastut on mahdollista varustaa EMCS-optioilla, myös perinteinen yhden ohjelman moduli on päivitettävissä lisähinnasta eri optioille.
Ohessa esimerkkiä hinnoista:
VW golf gti EMCS moduli 1997-2000
|
640 eur
|
VW / Audi / Seat / Skoda 1,8T 2001- DPP
|
640 eur
|
Audi 2,7T DPP
|
740 eur
|
Audi 2,7T EMCS moduli
|
790 eur
|
Audi RS6 EMCS moduli (sisältää kaikki EMCS optiot + 4 ohjelmaa)
|
2900 eur
|
VW / Audi / Seat / Skoda 2,0Tfsi DPP
|
750 eur
|
VW / Audi / Seat / Skoda 2,0TSI DPP
|
750 eur
|
VW / Audi / Seat / Skoda 1.4TSI DPP
|
750 eur
|
Audi S4 B8 ecu ohjelmointi, asennetaan suoraan ecuun APR:n päämajassa Alabamassa
|
2000 eur
|
Pikalisä S4 B8 ohjelmointiin
|
200 eur
|
EMCS Optiot:
-yksi lisämuistipaikka 50€
-kaksi lisämuistipaikkaa 100€
-viritysohjelman turvalukitus 50€
-kaasuläpän optimointi/vikakoodien tyhjennys 50€
-varkauden esto 100€
K04 – turbosarjat ja Stg3 virityssarjat
K04 sarjat
Jos haluat autoosi hieman enemmän ryhtiä, mutta et halua tinkiä alaväännöstä ja kaasun herkkyydestä, on K04-turbosarja sopiva sinulle. K04 – sarja sisältää yleensä ulospäin 100% vakiota muistuttavan, mutta tuotoltaan suuremman ahtimen, ja sille tarkoitetun DPP-ohjelman. Tehoa K04-sarjat antavat alk. 245 hv. 100% vakio konehuone, reilusti enemmän tehoa.
Uusien 2.0T-moottorien K04-versiot antavat tehoa jopa lähes 400 hevosvoimaa.
Stg3 sarjat
Vaativammalle virittäjälle sopivat puolestaan Stage 3 ja Stage 3+-virityssarjat 1.8T, 2.0Tfsi ja 2.0TSI-moottoreihin.
Sarja sisältää mm.
-
APR Inconel-valupakosarja
-
Honeywell/Garrett Ballistic Series Kuulalaakeriahdin
-
76mm ilmamäärämittarin runko-osa
-
Silikoni-imu-ja ahtoputket
-
Suurituottoinen bensiinipumppu ja suuttimet
-
Kaikki asennukseen vaadittavat tarvikkeet ja letkut
Stage 3:n kanssa suositellaan käytettäväksi Carbonio intake – kittiä sekä APR pakoputkistoa. Nämä eivät sisälly hintaan.
APR stg3 on saatavilla lukuisiin ensimmäisen ja toisen sukupolven 1.8T- tai 2.0T-moottorilla varustettuihin automalleihin.
Teholukemat vaihtelevat paketista ja käytetyistä muista varusteista riippuen 290 ja 440 hevosvoiman välillä.
Joihinkin 2.0TFSI – malleihin on myös saatavilla yli 500hv STG4-kitti, joka räätälöidään aina asiakkaan toiveiden mukaan.
Stg3 sarja 2.7T-moottoriin
APR tarjoaa RS4 – KKK K04 – ahtimiin perustuvan STG3-sarjan myös 2,7-litraisiin biturbo-moottoreihin. Tehoa 2,7T paketilla saadaan lähes 500hv.
Stg3 sarjaa ei myydä tiptronic-vaihteistolla varustettuihin 2.7T-autoihin.
Ota yhteyttä ja kysy lisätietoja.
B7 RS4 STG3 -remmiahdinsarja
APR tarjoaa lisävoimaa myös vakiona hieman edeltäjäänsä verkkaisempana tunnetuksi tulleeseen B7 – korimallin 4.2 litraiseen FSI-moottoriin remmiahdinsarjan muodossa. Sarja sisältää KAIKKI muutostyössä vaadittavat komponentit.
Sarja perustuu Eatonin uusimman sukupolven ruuviahtimeen, joka on suora isosisar B8-korimallista löytyvälle S4:n tehdasasennusahtimelle. Näin APR:n remmiahdinsarjan loisteho 120km/h maantievauhdissa on noin 2 hevosvoimaa, joka merkitsee paremmin laadukkaalle eurobensiinille suunnitellun ohjelmoinnin kanssa jopa pienenevää matkakulutusta, joka on ennenkuulumatonta jälkiasennetuille remmiahdinsarjoille.
Lisäksi tämä uusimman sukupolven kompakti kompressori on täysin äänetön. Niinpä koko virityssarja on erittäin huomaamaton – kunnes kaasu aukaistaan. Sarja tuottaa autoon yli 100hv lisää rengastehoa, joka tarkoittaa jopa 560 hevosvoiman konetehoa yhdistettynä yli 660Nm vääntömomenttiin.
Käytännössä tämä leikkaa auton 0-100km/h kiihtyvyydestä lähes sekunnin, tehtaan luvatessa vakiolle 4,8 sekuntia APR stg3-viritetyn auton kiitäessä samaan 3,9 sekunnissa!
APR Välijäähdyttimet
APR välijäähdyttimet ovat virtauksiltaan optimoituja, mitoitettuja aina stg3-sarjojen virtaus- painealueille saakka. APR välijäähdytin antaa kilpailijoihin nähden ylivoimaiset jäähdytysominaisuudet. Tästä huolimatta pienenä säilyvä putkiston ja kennon sisätilavuus eivät vaikuta kaasun reagointinopeuteen, eli ns. turbo lagiin. Lisäksi erinomaiset virtausominaisuudet takaavat parhaan mahdollisen täytöksen, ilman paineen putoamista ahtoputkistossa.
Sarjat sisältävät kaikki asennukseen tarvittavat letkut, letkuklemmarit, ja kannakkeet.
Golf välijäähdytinsarja vaatii vakiota suuremman puskurin alalipan. Puskurin sisäosia on leikattava, jotta jäähdytin sopii puskurin sisään.
S4 2.7T välijäähdytinsarja edellyttää alkuperäisten ilmanohjaimien leikkaamista.
Pakoputkistot
APR VW/Audi –putkistot tehdään TIG-hitsauksella, ja ovat täysin kiillotettuja. Erinomainen työn jälki ja moitteeton sopivuus takaavat erinomaisen lopputuloksen.
Saatavilla on hiljaisia stealth pakoputkistoja sekä äänekkäitä race-pakoputkistoja.
Kysy lisätietoja.
Muut varusteet
APR tarjoaa kattavan valikoiman varusteita autosi parantamiseen.
Saatavilla mm.
-
Carbonio hiilikuitu-intake sarjat, sekä ilmaboksit
-
Carbonio iskunvaimentimien välituet
-
Brembo jarrusarjat
-
APR motorsport imusarjat, silikoniletkut, bensapumput...
-
Stasis alustasarjat
LISÄTIEDOT JA SEKÄ OHJELMOINNIT
Fin Diesel Oy
Arttu Aromaa
050 387 3781
info ät findiesel.fi
TAI
Savo Power
Jere Vänskä
0440 332211
info ät savopower.fi
|